Uniconta – dansk økonomisystem
Uniconta - dansk ERP-system, skabt til danske virksomheder
Uniconta er en moderne, cloud-baseret ERP-løsning, der er udviklet i Danmark og designet til små og mellemstore virksomheder. Systemet dækker alt fra økonomi og regnskab til lager, produktion og projektstyring.
Systemet anvendes i over 35 lande og understøtter 27 sprog og alle valutaer – men er 100% danskudviklet med danske virksomheders behov i fokus.
I en tid med øget fokus på IT-sikkerhed og datalovgivning vælger flere danske virksomheder en ERP-løsning, der er udviklet med danske forhold og behov i centrum, og er naturligvis også i tråd med gældende EU-regler.
Hvorfor vælge økonomisystemet Uniconta?

Brugervenlighed

Fleksibilitet

Skalerbarhed

Integration
Uniconta tilbyder let integration med mange andre systemer, hvilket sikrer en smidig dataudveksling og en mere sammenhængende forretningsproces.
Fordele ved at opgradere til Uniconta
Udvalgte fordele du får, når du skifter til Uniconta:
- Digital bilagshåndtering
- 27 forskellige sprog
- Fleksibel søgning og filterfunktion
- Indbygget Rapportgenerator
- Indbygget e-mail håndtering
- 5 dimensioner
- Udbygget lager og logistik
- Faste ordrer til fx abonnementer m.m.
- Ubegrænset antal stregkoder (EAN numre)
- Elektronisk fakturering/OIOUBL
- Integreret Dashboard
- Float skærmbilleder
- Kunde- og leverandørspecifikke varenumre og varenavne
Økonomisystemet Uniconta - fremtidens ERP-system i skyen
Uniconta er et moderne, cloud-baseret økonomi- og ERP-system udviklet af Erik Damgaard, en pioner inden for økonomisystemer siden 1983. Systemet er designet til at digitalisere og effektivisere din virksomheds processer ved at samle alt fra regnskab, lagerstyring og projektledelse i én integreret løsning.
Med Uniconta får du adgang til din virksomheds data fra hvor som helst. Systemet understøtter fjernarbejde og giver fleksibilitet i det daglige arbejde – samtidig med, at du får styr på digitalisering, dokumentation og datalovgivning.
Nem overgang til Uniconta
Hos Nova-C har vi stor erfaring med at hjælpe virksomheder med at konvertere data fra deres tidligere økonomisystemer til Uniconta.
Vi hjælper med konvertering af finans, debitor, kreditor, lager, ordre og indkøb samt dimensioner og medarbejdere. Historikken bevares og kan benyttes med det samme i Uniconta.
Fleksibilitet og integration
Et ERP-system, der kan mere end plus og minus
Unicontas ERP-system tilbyder integration med en række andre værktøjer og systemer, herunder banksystemer, e-handelsplatforme, lager- og produktionsstyring og CRM-software. Med Unicontas økonomistyring lettes dataudveksling, og vi sikrer en mere sammenhængende forretningsproces.
Som ERP-system er Uniconta skalerbart og kan tilpasses virksomhedens specifikke behov. Virksomheder kan tilføje eller fjerne moduler og funktioner efter behov, hvilket gør det velegnet til en bred vifte af brancher.
Da Uniconta er cloud-baseret, kan brugerne få adgang til systemet fra næsten enhver enhed med internetadgang. Dette giver mulighed for fjernarbejde og forretningsstyring fra forskellige steder.
Sikkerhed og tilgængelighed
Som et cloud-baseret system giver Uniconta dig adgang til dine data fra alle enheder med internetforbindelse, hvad enten du foretrækker computer, tablet eller mobil. Dine data er sikkert gemt i skyen, hvilket giver maksimal hastighed og ingen ventetider. Uniconta er opbygget i responsivt design, således løsningen tilpasser sig til den hardware, du bruger.
Klar til at optimere din forretning med Uniconta?
Effektivt og tilpasset dine behov
Uniconta er til både store og små virksomheder
Du tilgår alle data via skyen, hvilket giver stor fleksibilitet i personalets daglige arbejde, uanset hvor de befinder sig.
Uniconta holder styr på alt, der er vigtigt for effektiv virksomhedsstyring. Det gælder regnskab, økonomi, debitor, kreditor, CRM, lager, logistik, projekter, anlæg og produktionsstyklister.
Samtidigt hjælper det din virksomhed med at håndtere kravene til digitalisering af bilag og arbejdsprocesser. Uniconta er sammensat, så det passer til både store og små virksomheder, uanset om det gælder simpel bogføring og fakturering eller kompleks flådestyring af en international virksomhed.
Skriv dig op til vores nyhedsmail her
Få gratis tips og invitationer til webinars omkring dit IT-setup, der hjælper med at optimere og forbedre din interne drift, samt forbedre jeres digitale sikkerhed.
Se vores kommende webinars
Seminar: Fra salg til indkøb og lagerstyring

22. oktober 2025

08:30 – 12:30

Sted: Ølandsvej 18C, 8800 Viborg
Seminar: Fra salg til indkøb og lagerstyring

25. november 2025

08:30 – 12:30

Sted: Elskjærbakken 7, 7800 Skive
Kontakt os og vi ringer dig op
Bliv ringet op og få en uforpligtende snak om, hvordan vi kan optimere dit IT og styrke din virksomhed.